db start Смена масла в вариаторе

АвтоКлуб любителей и владельцев автомобилей Сатурн ВЬЮ - SaturnVUE-Club.ru - OWNER Club Saturn Авто разборка Сатурн, авторазбор запчасти, б/у автозапчасти, разбор автомашин SL, VUE, Автосервис, СТО, ТО, Магазин САТУРН SATURN VUE

Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Новый раздел - ПУТЕШЕСТВИЯ с ОТЧЕТАМИ
http://saturnvue-club.ru/index.php?board=50.0
наполняем!

Pages: [1] 2 3 ... 35   Go Down

Author Topic: Смена масла в вариаторе  (Read 77574 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Noname

  • Генерал-майор - Hero Member
  • *****
  • Репутация: +66/-37
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 2 450
  • Saturn Outlook 3,6
Смена масла в вариаторе
« on: 11-02-2008, 17:58:53 »

Все таки кто нибудь выяснил какое масло можно лить в вариатор взамен оригинального или где достать оригинальное? Звонил товарищу в штаты, он отправлять 8 литров масла наотрез отказался и вообще не представляет как это можно сделать в таких малых количествах.
Logged

dеn812 (Денис)

  • !Я В РОУМИНГЕ, ПИШИТЕ СМС!
  • Administrator
  • Генерал-фельдмаршал - Good
  • *****
  • Репутация: +525/-49
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 6 145
  • +СПРАВЕДЛИВЫЙ+
    • Saturn VUE 03 AWD 3L 5AT, Saturn VUE 05 2.2 AWD CVT, Honda CBR 600 RR
    • Рим, Италия, Экскурсии, МотоПрогулки, Аренда мотоцикла, МотоГид, Мото ТУРЫ, туризм
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #1 on: 11-02-2008, 19:01:19 »

ГСМ могут вообще не пропустить на таможне :( ...

 а просто в GM магазине, сто не интересовался?
Logged
1. азборка и клубный магазин запчасти на САТУ Н SATURN VUE в СПб :
http://saturnvue-spb.ru https://vk.com/saturnvueclub

2. Всем кто не внес пожертвование на клуб сюда:
http://saturnvue-club.ru/index.php?topic=13757.0

Noname

  • Генерал-майор - Hero Member
  • *****
  • Репутация: +66/-37
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 2 450
  • Saturn Outlook 3,6
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #2 on: 11-02-2008, 20:47:34 »

они отправляют к сатурновскому дилеру в штатах и рекомендуют у него купить.
Logged

dеn812 (Денис)

  • !Я В РОУМИНГЕ, ПИШИТЕ СМС!
  • Administrator
  • Генерал-фельдмаршал - Good
  • *****
  • Репутация: +525/-49
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 6 145
  • +СПРАВЕДЛИВЫЙ+
    • Saturn VUE 03 AWD 3L 5AT, Saturn VUE 05 2.2 AWD CVT, Honda CBR 600 RR
    • Рим, Италия, Экскурсии, МотоПрогулки, Аренда мотоцикла, МотоГид, Мото ТУРЫ, туризм
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #3 on: 12-02-2008, 00:55:05 »

вот нашел что делает ЕНОС для CVT возможно завтра будет еще инфа, ТЕХАСО возможно тоже делает такие масла

http://www.sportcompactonly.com/Gear-Oil/Fluids/Performance/part_c-224_pl-8360_p-160014.htm

вот еще статья по маслам там тоже упоминаюся вариаторы от Мобил1:
http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Car_Care/Notes_From_The_Road/I_Want_My_CVT.htm
Logged
1. азборка и клубный магазин запчасти на САТУ Н SATURN VUE в СПб :
http://saturnvue-spb.ru https://vk.com/saturnvueclub

2. Всем кто не внес пожертвование на клуб сюда:
http://saturnvue-club.ru/index.php?topic=13757.0

dеn812 (Денис)

  • !Я В РОУМИНГЕ, ПИШИТЕ СМС!
  • Administrator
  • Генерал-фельдмаршал - Good
  • *****
  • Репутация: +525/-49
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 6 145
  • +СПРАВЕДЛИВЫЙ+
    • Saturn VUE 03 AWD 3L 5AT, Saturn VUE 05 2.2 AWD CVT, Honda CBR 600 RR
    • Рим, Италия, Экскурсии, МотоПрогулки, Аренда мотоцикла, МотоГид, Мото ТУРЫ, туризм
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #4 on: 12-02-2008, 00:56:03 »

   Notes From the Road
I Want My CVT (Or Do I?)
By: Aaron Robinson
ABS (anti-lock brakes), ESP (electronic stability control), GDI (gasoline direct injection). When it comes to naming a new technology, the auto industry really loves its TLAs (three letter acronyms). Here’s one you may or may not have heard: CVT.
      
Author Aaron Robinson
CVT stands for “continuously variable transmission.” The goal of the CVT is to reduce expense and complication in your car and give you better fuel economy. Nissan figures its V-6 powered Murano SUV gets 10 to 12 percent better fuel economy with its standard-equipment CVT than it would with a conventional automatic transmission.

So why doesn’t every car use a CVT today? Let’s find out.

The CVT’s CV
The CVT is a type of automatic transmission. The first CVTs were developed by General Motors in the 1930s, but the technology went on the shelf because the fluids and control devices needed to make it reliable weren’t available yet. Subaru takes credit for introducing the first CVT to America with its 1989 Justy GL ECVT, a small hatchback. In the past decade, interest in the CVT has really picked up. GM launched its own production CVT in 2001 on its Saturn Vue sport utility. Honda put CVTs on the option sheets of its Civic subcompact (1996) and Insight hybrid (2000). Ford came to market last year with an available CVT in its new Freestyle wagon and FiveHundred sedan. Since 2003, Nissan has installed one called the Extroid CVT on its Murano SUV and sells several models in Japan with CVTs. Audi started offering CVTs on its A4 sedan in 2002. This year alone, over 50,000 vehicles equipped with CVTs will be put in American garages.

How does it work? You may already know that a transmission transmits power from the engine to the wheels. An engine isn’t flexible enough to operate at every wheel speed needed for regular driving. (Otherwise they’d bolt the wheels directly to the crankshaft.) Some kind of ratio device is required to allow the engine to operate in its limited speed range but to generate a broader range of wheel speeds. That device is the transmission.

Most passenger cars use a step-gear transmission with anywhere from two to six speeds (though Mercedes-Benz recently introduced a seven-speed transmission). Each “speed” is actually a different gear ratio created by varying the sizes of the gears relative to each other. A small gear turning a big gear has a lot of mechanical advantage, but must turn faster than the big gear to maintain a speed. A big gear turning a small gear has less mechanical advantage, but it gets to turn slower to maintain the same speed. That’s a conventional transmission. The ratios of the transmission – or the flexibility it has – is always limited by the number of speeds.

Now, picture a multi-speed bicycle. It has a transmission more like a CVT. You have a chain sprocket at the pedals. As you shift to higher gears, the chain moves from a smaller sprocket to a larger one relative to the rear sprocket. You pedal slower, the bicycle goes faster, but it also gets harder to pedal. Likewise, as you downshift, say to go up a hill, the chain moves from a larger sprocket to a smaller one. The bicycle goes slower, you pedal faster, and it becomes easier to pedal.

The Gearless Gearbox
A CVT takes this basic idea and adapts it to cars, but with even greater flexibility. Instead of gears, most CVT transmissions have two pulleys wrapped by a single belt with a V-shaped cross-section (there are other kinds, which we’ll get to in a minute). Each pulley looks like a yo-yo and is actually made up of two cones that face each other. Under the force of hydraulic pressure, the cones either come together or separate, causing the V-shaped belt to either ride higher in the pulley groove or lower down and closer to the center. Higher equates to a bigger diameter sprocket; lower means a smaller diameter. As you drive, the two pulleys variously squeeze in or separate to change the ratio between the input pulley (from the engine) and the output pulley (to the wheels).

Here’s an example: when you start from a stop, the control computer de-clamps the input pulley so that the belt turns the smallest diameter while the output pulley (which goes to the wheels) clamps tighter to make the belt turn its largest diameter. This produces the lowest gear ratio (say, 3.0:1) for the quickest acceleration. As speed builds, the computer varies the pulley diameters, as conditions dictate, for the best balance of fuel economy and power.

As a result, instead of five or six ratios, you get an infinite number of ratios between the lowest (smallest-diameter pulley setting) and highest (largest-diameter pulley setting). The engine can always run at the optimum speed for power or for fuel economy, regardless of the wheel speed. No revving up or down with each gear change, just the right RPM for the right speed all the time.

There’s another advantage: the lowest and highest ratios are also further apart than they would be in a conventional step-gear transmission, giving the transmission a greater “ratio spread,” which means that it is even more flexible. In the case of the 2002 Audi A4 CVT, the ratios varied from 2.40:1 to 0.40:1, or a factor of 6 from the highest to the lowest. In the conventional six-speed automatic also offered on the A4 that year, the ratio factor was only 4.79. A bigger factor means a transmission that can do more and do it more efficiently.

All of this may sound complicated, but it isn’t. In theory, a CVT is far less complex than a normal automatic transmission. A planetary gear automatic transmission – sold in the tens of millions last year – has hundreds of finely machined moving parts. It has wearable friction bands and elaborate electronic and hydraulic controls. A CVT transmission like the one described above has three basic moving parts: the belt and the two pulleys. Considering the savings involved in building transmissions with only three moving parts, and you’ll understand why car companies have become very interested in CVTs lately.


Breeds of CVT
The belt-type CVT described above is not the only type of CVT out there. Here is a run-down of the basic breeds used in passenger cars:

    Belt-type CVT: Also called a “push-type” or “Van Doorne” CVT. Engineers call it a push-type because of the belt design. The belt, developed by a Dutch company called Van Doorne, which holds the patent, is actually a stack of 70 to 80 flat, trapezoid-shaped steel plates joined in a loop by steel bands. The belt is clamped in the pulleys at pressures up to four tons, and “pushed” though its circuit by the pulleys. The compression loads on the belt’s individual plates vary with engine size, but they’re high, starting at 1200 pounds for a small four-cylinder engine. Because the clamping and load forces are so high even for small engines, the belt-type CVT is limited in how much torque it can take without flying apart. It’s currently in use on the Saturn Vue, Ford Freestyle and FiveHundred, Honda Civic and Insight, and Nissan Murano.


    Chain-type CVT: also called a “pull-type” or “Luk chain” CVT. This CVT also uses clamping pulleys. But instead of a belt, a chain (developed by a German company called Luk) is pinched between the pulley halves. The chain links are held together by dozens of pins, which also act as the contact surface with the pulley. The chain is pulled through its circuit by the engine pulley. The design’s two main advantages over the belt-type CVT: the chain can turn in a smaller diameter than the belt, allowing for a greater ratio spread in the same size transmission case; and the chain more easily handles higher horsepower engines. Chain-type CVTs are in use on the Audi A4.


    Toroidal CVT: This one is tricky. A torus is a geometric shape similar to a cone but with concave sides. Imagine putting a cone on a potter’s wheel and shaping the sides as it spins until they are rounded in. Now, put two toruses facing each other with a disc-shaped roller in between, in contact with both. Now turn the disc, so that as it rides higher on the curving side of one torus, it runs lower on the other. One will spin faster as the other spins slower. You have a toroidal CVT. Because it doesn’t rely on belts or chains or clamping pulleys, the toroidal CVT can transmit more torque. You won’t find a toroidal CVT in the U.S., at least not now. It’s currently only found on some Nissan vehicles sold only in Japan.

To CVT or not CVT
To sum, here are the reasons CVTs are cool:

    * They’re simple, with fewer moving parts.

    * They offer better fuel economy and performance because they have fewer moving parts (which cause friction), and they have infinite ratios and a broader ratio spread, allowing the engine to always run at the optimal speed.

And here is why we don’t see CVTs on every car:

    * They’re a lot more complicated and expensive to produce than they look. Generating the high clamping forces that make them work is a challenge for hydraulic systems and lubricants. Parts must meet very precise specifications during manufacturing and assembly. Various patent royalties also drive up the costs to the automaker.

    * Durability has been a big stumbling block. Belt slippage is one Achilles heel of the CVT. If the belt slips even the tiniest bit on the pulley, the transmission is ruined.

    * Some drivers don’t like them. Most people have no clue what kind of transmission they have, but they generally expect an engine to sound a certain way. A CVT-equipped car sounds a bit like a motorboat. When you floor it, the engine revs up to a high speed and stays there until you let up. There’s no gear-shifting, so there’s no change in the engine’s tone that we’re all accustomed to with conventional transmissions. Owners often bring their cars back, thinking that the transmission is slipping or something is broken.

    * The fuel economy gains are now being matched by conventional transmissions. Improvements in step-gear transmissions have narrowed the gap. Some automakers feel they can get most of the fuel savings of a CVT by adopting six- or seven-speed automatics.

Still, the CVT has its loyal supporters. Nissan, for one, is sticking with its Extroid CVT on its 245-horsepower Murano and plans a four-fold expansion in its CVT usage in the next few years. Regarding the CVT’s customer acceptance, Nissan North America product specialist Tony Pearson acknowledges that the manufacturers and dealers must do more.

“There’s still a lot of education on the operation and benefits of the CVT that has to be done with the public,” he says.

As for durability, “this has been our lowest warranty (cost) transmission,” Pearson says. “All of our front-drive cars will be going in that direction. In 2006, expect to see more.”

Does your future hold a CVT? Quite possibly.

Aaron Robinson has spent the past 15 years reporting on cars and the car industry, first for a national car dealer magazine, then for the weekly trade newspaper "Automotive News," now as Technical Editor of the world's largest consumer car monthly, "Car and Driver." When not hunched over a word processor, he's usually found in his garage trying to save worthless old cars from a well-deserved trip to the junkyard.
Logged
1. азборка и клубный магазин запчасти на САТУ Н SATURN VUE в СПб :
http://saturnvue-spb.ru https://vk.com/saturnvueclub

2. Всем кто не внес пожертвование на клуб сюда:
http://saturnvue-club.ru/index.php?topic=13757.0

welder

  • Генерал-майор - Hero Member
  • *****
  • Репутация: +42/-7
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 1 926
  • Питер
    • Freelander 2 TD AT HSE, BMW R1100S, Sachs Madass 125
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #5 on: 12-02-2008, 15:08:36 »

Статья хорошая, а знает ли кто нибудь, есть ли фильтр в этой КПП?
Вчера в магазине огорчили, что эта КПП на заказ будет стоить 230 тыс руб.
Так что хочется продлить жизнь этому узлу.
Можно-ли проверить уровень масла в КПП, или проверка путем слива и последующей заливки?
Logged
всем удачи!

dеn812 (Денис)

  • !Я В РОУМИНГЕ, ПИШИТЕ СМС!
  • Administrator
  • Генерал-фельдмаршал - Good
  • *****
  • Репутация: +525/-49
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 6 145
  • +СПРАВЕДЛИВЫЙ+
    • Saturn VUE 03 AWD 3L 5AT, Saturn VUE 05 2.2 AWD CVT, Honda CBR 600 RR
    • Рим, Италия, Экскурсии, МотоПрогулки, Аренда мотоцикла, МотоГид, Мото ТУРЫ, туризм
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #6 on: 12-02-2008, 15:32:32 »

обычно проверка уровня по заливной горловине..  как там точно хз.  обыно на корпусе у заливной есть риска и написано OIL MAX
Logged
1. азборка и клубный магазин запчасти на САТУ Н SATURN VUE в СПб :
http://saturnvue-spb.ru https://vk.com/saturnvueclub

2. Всем кто не внес пожертвование на клуб сюда:
http://saturnvue-club.ru/index.php?topic=13757.0

welder

  • Генерал-майор - Hero Member
  • *****
  • Репутация: +42/-7
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 1 926
  • Питер
    • Freelander 2 TD AT HSE, BMW R1100S, Sachs Madass 125
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #7 on: 12-02-2008, 19:23:48 »

я на форуме прочитал, что заливка масла производится снизу, и программке ALLDATA на картинке тоже так нарисовано, что масло сливается и заливается через одну пробку.
Если есть другая инфа, буду признателен.
Есть интересная ссылка, в которой пришут про одно лекарство...
http://sap.net.ru/cat?lid=745&itid=10660
Logged
всем удачи!

Noname

  • Генерал-майор - Hero Member
  • *****
  • Репутация: +66/-37
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 2 450
  • Saturn Outlook 3,6
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #8 on: 12-02-2008, 20:22:14 »

Ну ну, спокойнее! Вы щас там напроверяете. Нет там никакого датчика уровня. И коробка стоит б/у где то 1600-2500 US$. то биш в районе 60 тыщ. Ну а как ее привезти отдельная история. Лучше поможем друг другу. У меня вот товарищ есть в штатах, если ему благодарность отслюнявить я думаю он вышлет. Таможня вроде 30%. НО 230 косарей это откровенное надувательство!!! Теперь про уровень масла. На картинках 7-820 и 7-821 показана схема замены масла. Поясняю: Снизу коробки распологается гайка внутри которой ввинчена заглушки под шестигранник. Удерживая ключом гайку вывинчиваете заглушку тихонько и потечет масло (работы проводить на холодной коробке), если не потекло уровень масла определенно низкий, если потекло то нормальный. Дав стечь небольшому количеству масла в пластиковый или стеклянный стакан оценваете его органолептические свойства, наличие нагара и т.д. Масло должно быть зеленого или светло коричневого цвета, черный и темно ткоричневый свидетельствует о сгоревшем масле и перегретой коробке. Теперь о замене масла. Как только вы нашли это чудо масло на территории  оссии и купилиего в объеме 8 литров, выкручиваете заглушку и потом саму гайку, на самом деле это не гайка а втулка. Даем стечь маслу, как при замене в ДВС. Далее устанавливаем втулку на место и при помощи какого либо устройства вкачиваем новое масло в коробку. Как только оно начнет вытекать обратно перестаем его туда вкачивать (рис1), значит переполнилось. Далее вставляем заглушку но сильно не затягиваем. Заводим сатурн и включаем на 10 секунд заднюю скорость удерживая педаль тормоза, потом на 10 секунд включаем режим драйв, далее ставим на парк и не глуша движок лезем под днище и выкручиваем заглушку, если масло льется то даем ему стечь, если нет то надо добавить пока не потечет. Затем затягиваем заглушку с усилием 11 ньютонов на метр.  екомендую пользоваться динамометрическим ключом при оконечном затягивании гаек и болтов. Все вроде, спрашивайте если че. ;)
Logged

Noname

  • Генерал-майор - Hero Member
  • *****
  • Репутация: +66/-37
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 2 450
  • Saturn Outlook 3,6
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #9 on: 12-02-2008, 20:27:02 »

я на форуме прочитал, что заливка масла производится снизу, и программке ALLDATA на картинке тоже так нарисовано, что масло сливается и заливается через одну пробку.
Если есть другая инфа, буду признателен.
Есть интересная ссылка, в которой пришут про одно лекарство...
http://sap.net.ru/cat?lid=745&itid=10660

От усталости металла в стягивающих кольцах ремня Van Doorn никакое лекарство к сожелению не спасет.  есурс максимум 180 тыс. миль
Logged

dеn812 (Денис)

  • !Я В РОУМИНГЕ, ПИШИТЕ СМС!
  • Administrator
  • Генерал-фельдмаршал - Good
  • *****
  • Репутация: +525/-49
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 6 145
  • +СПРАВЕДЛИВЫЙ+
    • Saturn VUE 03 AWD 3L 5AT, Saturn VUE 05 2.2 AWD CVT, Honda CBR 600 RR
    • Рим, Италия, Экскурсии, МотоПрогулки, Аренда мотоцикла, МотоГид, Мото ТУРЫ, туризм
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #10 on: 12-02-2008, 21:01:01 »

Ну вот и первая статья!
 ЗАЧОД!.
Logged
1. азборка и клубный магазин запчасти на САТУ Н SATURN VUE в СПб :
http://saturnvue-spb.ru https://vk.com/saturnvueclub

2. Всем кто не внес пожертвование на клуб сюда:
http://saturnvue-club.ru/index.php?topic=13757.0

dеn812 (Денис)

  • !Я В РОУМИНГЕ, ПИШИТЕ СМС!
  • Administrator
  • Генерал-фельдмаршал - Good
  • *****
  • Репутация: +525/-49
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 6 145
  • +СПРАВЕДЛИВЫЙ+
    • Saturn VUE 03 AWD 3L 5AT, Saturn VUE 05 2.2 AWD CVT, Honda CBR 600 RR
    • Рим, Италия, Экскурсии, МотоПрогулки, Аренда мотоцикла, МотоГид, Мото ТУРЫ, туризм
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #11 on: 13-02-2008, 15:08:21 »

Еще одна статья про масла и коробки:
http://www.i-car.com.au/html_pages/technical_information/advantage/advantage_online_archives/2007/062507.shtml

CVTs

In 1989, the Subaru Justy GL became the first production vehicle in the U.S. to offer a CVT. Basically, a CVT uses a steel driveband that rides on two constantly variable cones or sheaves (see Figure 5). Aside from the steel band, a CVT is very similar to a traditional automatic transmission, but without the noticeable shift points (see Figure 6). The smooth unnoticeable shifting occurs by the way a CVT functions. A CVT allows the engine to accelerate up to an optimum rpm, and at that point, the transmission engages. With the transmission engaged and the engine rpm at a predetermined point, one set of the drive cones, or sheaves, open as the other set closes. During acceleration, this changes the speed of the drive belt. Yet, while the engine rpm remains fairly constant, the transmission shifts through its gears and the drive cones constantly change to maintain a steady engine rpm and seemingly unnoticeable shifts.

Some of the vehicle makers that are using CVT transmission technology include Audi, Ford, Honda, Nissan, Saturn, and the Chrysler Group.

CVT Fluid

CVTs require special care, and as with other types of automatic transmissions, special fluid. Similar to regular ATF, the CVT fluid is a specially formulated product that is not interchangeabl e with automatic stepped transmission fluid. Using ATF that is designed for use in stepped automatic transmissions will damage the unit, and void the warranty of a CVT unit. Some vehicle makers even seal the unit so it is only serviceable with special equipment, not common in many service repair facilities.

Nissan even prints a caution in the Owner's Manual and displays a warning label in the engine compartment to help keep the unit from becoming damaged by using the incorrect fluid (see Figure 7). When working on a vehicle such as a Saturn VUE or Dodge Caliber, that are available with an optional CVT, always make sure any fluids used or servicing is done following the vehicle maker's recommendation s, or the implications could be a tough lesson learned.

Depending on the vehicle makers' chemical formula, CVT fluids will have distinctly different colors. The Honda brand CVT fluid appears to have a thin red appearance (see Figure 8), whereas the CVT fluid used by Ford is green.



скачать статью:
http://www.i-car.com.au/pdf/advantage/online/2007/062507_ATF.pdf
онлайн:
http://www.i-car.com.au/pdf/advantage/online/2007/062507.pdf
Logged
1. азборка и клубный магазин запчасти на САТУ Н SATURN VUE в СПб :
http://saturnvue-spb.ru https://vk.com/saturnvueclub

2. Всем кто не внес пожертвование на клуб сюда:
http://saturnvue-club.ru/index.php?topic=13757.0

Noname

  • Генерал-майор - Hero Member
  • *****
  • Репутация: +66/-37
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 2 450
  • Saturn Outlook 3,6
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #12 on: 14-02-2008, 20:16:39 »

Попросил товарища зайти в сатурновский дилер центр и поспрашивать про аналоги масла для вариатора.
Полчаса мой товарищь бился с менеджером после чего тот выдал что он все таки понял ЧТО от него хотят и дал ссылку на масло, которое оказалось.... маслом для заднего дифференциала. Ну мля как можно так тупить А????
Logged

dеn812 (Денис)

  • !Я В РОУМИНГЕ, ПИШИТЕ СМС!
  • Administrator
  • Генерал-фельдмаршал - Good
  • *****
  • Репутация: +525/-49
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 6 145
  • +СПРАВЕДЛИВЫЙ+
    • Saturn VUE 03 AWD 3L 5AT, Saturn VUE 05 2.2 AWD CVT, Honda CBR 600 RR
    • Рим, Италия, Экскурсии, МотоПрогулки, Аренда мотоцикла, МотоГид, Мото ТУРЫ, туризм
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #13 on: 14-02-2008, 22:34:44 »

кандоны они там на сервисах официальных, у них есть талмут с сервисным номером они только эту цифру знают и просят дать эту ЦИФ У манагеру зчастей и фсе :)))  кретины
Logged
1. азборка и клубный магазин запчасти на САТУ Н SATURN VUE в СПб :
http://saturnvue-spb.ru https://vk.com/saturnvueclub

2. Всем кто не внес пожертвование на клуб сюда:
http://saturnvue-club.ru/index.php?topic=13757.0

Дядя Дузер

  • Поручик - Full Member
  • ***
  • Репутация: +9/-4
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 246
  • ВАЗ 21083 -> Plymouth Neon -> Vue AWD -> VW T5
Re: Смена масла в вариаторе
« Reply #14 on: 14-02-2008, 23:29:10 »

Спасибо, конечно, автору за отсканированные листы, вот только в них в  АЗДЕЛЕ ЗАМЕНА МАСТА не хватает пункта 18 и 19.

МАСЛО В ВА ИАТО Е - ДВУХКОМПОНЕНТНОЕ!!!

Пункт 18. - Заглушить двигло.
Пункт 19. - Добавить DEX-CVT P/N 22697447 с помощью поставляемой трубки. Inject the entire contents into the transmission.

А чем измерять температуру масла после заливки первого компонента???
« Last Edit: 14-02-2008, 23:32:54 by duser »
Logged
Олег
Pages: [1] 2 3 ... 35   Go Up
 

Page created in 0.013 seconds with 28 queries.

  .